Monday, June 20, 2011

Cermin diri dulu beb !

jaga2.
entry marah nih.
aku nak marah semua pasangan yang curang ! boleh?
kesah hape aku.
sape yg tersentap baca entry nih, kaji balik diri.
ada yang tak kena lah tuh.
ak bosan dah dgr pasangan yang curang senyap2 nih.
msg senyap2, chatting senyap2, jumpe senyap2.
come on lah.
be gentle ok.
cuba berani mati sikit.
terus terang depan2 dgn pasangan yg korg dah curang.
berani ?
kalau berani, takkanlah wujud pepatah 'berani kerana benar,takut kerana salah' kan?
haha.
aku tak sure la semua laki mcm ni ke tak.
tapi yg betul2 aku boleh detect, ade jenis manusia yg gune alasan lain utk clash dgn pasangan.
sedangkan, dah jumpe org  lain.
saje cari salah pasangan dorg tuh.
takpun,buat supaya pasangan dorg tu mintak clash dlu.
nk tepuk tangan boleh?
*tepuk2*
lagi mengharukan kalau dorg tu taknak lepaskan pasangan masing2.
gila tamak.
dah buat tahek onar, ko nak simpan lagi buat ape !
serius aku tak paham kenapa perlu ada jenis manusia mcm ni dlm dunia.
kenapa perlu ada jenis manusia yang suka mempermainkan perasaan org.
ini general ok.
aku maksudkan 2 2 gender.
laki perempuan sama je.
dah kate spesis sama kn.
perlu ke nak cari yg sempurna ?
cermin diri dulu beb !
agak2 jumpa tak sampai kiamat manusia yg sempurna ?
lupakan.
mana ada manusia kt dunia ni yang sempurna.
setiap manusia bukan hanya ada kekurangan semata.
kelebihan tu yang perlu kita jaga sebenarnya.
hargai dan bersyukur seadanya.
aku bukanlah pakar dalam bercinta nih.
aku sendiri ada kekurangan.
pasangan aku pun sama.
tapi tak salah kalau saling menegur dan saling memperbaiki.
tu lah namenye saling melengkapi.
bukan kalo tak puas hati, 
cari orang lain,tinggalkan yg lame bodoh2 gitu je !
cis.
bebedah !
perasaan bukan sesuatu yg boleh dipermainkan.
makan dalam beb !
lagi susah kalau timbul dendam.
tepuk dada tanya selera ok.


kepada mereka2 yang berada dalam situasi seperti diatas, hanya sedikit pesanan aku untuk kalian.
be strong ok.
banyak2 berdoa dan sentiasa ingat Tuhan.
hidup mesti diteruskan.
lupekan apa yang telah berlaku even susah sekali pun.
kenangan mmg tak boleh dibuang.
tp terpulang pada kita macam mana nak kawal diri kita bila kenangan tu datang.
mungkin sudah tertulis, jodoh yang terbaik menunggu di luar sana untuk kalian :)
dan ingat.
setiap perbuatan pasti ada balasan atau ganjaran.


peace !


p/s : bila aku kenang balik apa yg pernah terjadi pada aku suatu ketika dulu, aku hanya mampu tersenyum dan menggeleng2 kan kepala sambil bermonolog dalaman "bodohnye aku". percayelah :)


bye! :)

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)