Thursday, June 30, 2011

Anda ada impian ?


hey sayang2 ! :)
korang ada impian ?
mesti ada kan ?
ape kate korang list kan impian2 korang.
tak kesahlah berapa banyak pun.
sekurang2nya 100.
untuk jangka masa panjang.
segala keinginan kita tuh, impian sebenarnya.
walaupun kecil, ia tetap dikira impian.
dan impian itulah yang memandu kita ke arah mana kita nk tuju.
kenapa kena list ek?
sebab biar kita usaha untuk mencapai impian2 tersebut.
makin besar usaha kita, insyaAllah makin banyaklah impian kita yang tercapai.
setiap impian tuh, ada cara tersendiri untuk dicapai.
jadi, jangan cipta pelbagai alasan kalau kita nak berjaya.
bila dah tulis, jangan lupa baca plak.
kalo boleh, ingt dalam kepala korang.
bagi semangat sket nk capai impian2 tuh.
jangan pernah rasa cepat putus asa.
tak mustahil akan banyak halangan yang akan mnimpa kita untuk berusaha.
tapi anggaplah itu semua cabaran dalam hidup.
gagal sekali, jangan terus mengalah.
cuba bangkit kerana pasti ada jalan yang laen untuk kita :)
'bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian' kan?
tak gitu ?

aku pun dah list down beberapa impian aku.
tapi tak perlulah aku state kan sampai 100 kt dalam nih.
kompem korg malas nk baca dah.
haha.
so, ni antara impian aku yang aku nak share dgn korang :)


  1. nak jumpa ACAP MUSLIM depan2. hehe :p
  2. nak habiskan master aku dgn jayanya
  3. nak jadi wanita berkerjaya yang sibuk ( pelik kan? )
  4. bagi duet kat papa mama. belikan dorg macam2. lalala >.<
  5. nak pergi buat rawatan muka.
  6. nak jadi KURUS dan cantek. muahaha
  7. nak beli rumah besar, siap ada kolam renang. haha
  8. nak beli kereta hasil titik peluh sendiri ( si buntal yang aku guna sekarang nih ayah aku punya )
  9. nak bukak tadika sendiri
  10. nak kahwin dan ada anak
haa..cukuplah tuh..aku pun penat nak taip banyak2.impian yang ni pun maseh blum terlaksana. tapi insyaAllah, aku akan usahakan berkat doa korang semua. korang plak camne ? :)

p/s : bab ACAP  MUSLIM tuh, mmg da lama jadi impian. tapi tak pernah jumpa depan2. tgk dia berlakon teater je. jadilah kan. haha ;p

bye !

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)