Tuesday, August 23, 2011

Tolong perlahan sikit ye makcik :)



hai guys !
asalamualaikum ;)
aku baru lepas masak sahur..
masak masakan yang paling simple bila dah malas sgt..
tp pada aku semua masakan simple sbb aku kan masak suka hati je..
muahaha :D
ahh..yang penting makan.
ape de hal :p

eh..
bila aku godeh2 blog aku nih, tibe2 plak aku teringat satu cerita kelakar..
haha.
tp dah lama lah berlaku..
2 minggu lepas tak silap aku..
masa tuh kitorg tgh shopping raya kat Giant Plentong..
ohh..rindu giant tuh..
dlu masa kecik2, suka betul g sane sbb ade ikan naga yang besar dalam akuarium..
beselah, budak kecik..
kalau tak jakun, mmg tak sah..
muahaha :p
ok, sambung sebelum meleret..

dah shopping2 tuh, singgahlah sekejap kt surau nk solat Zohor..
kitorg adek beradek dgn mama..
masuk2 je, ade seorang makcik ni tgh solat..
ada lagi beberapa org yang masuk surau tuh lepas kitorg..
siap2 kitorg amek wudhu' semua, makcik yg tgh solat tadi dah habis solat..
sementara tunggu turn nk solat, aku perhatikanlah gerak geri makcik tuh..
mata cantek, sayang tak guna nk tgk org kan..
haha..
ak nampak makcik tu amek al-Quran..
ok..
*bagus makcik nih* kata aku di dalam hati..
sbb ak kompem mesti makcik ni nak mengaji..
makcik tuh pn start lah baca bismillah..
ok, tu relaks lagi..
makin lama makin kuat die baca..
sdgkan dpan die beratur org yg solat n baru nk solat..
mama pun cuit bahu makcik tuh, mintak perlahankan sket bacaan..
makcik tuh toleh, tapi mcm xde ape yg berlaku..
eh, makin kuatla..
aku rasa makcik ni tgh praktis nk masuk pertandingan tilawah kot..
sampai mama berkali2 tak jadi nk solat dgn gangguan dr bacaan makcik tuh..
then, ada lagi sorang kakak ni cuba naseb utk pujuk makcik tuh..
kali ni ada respon..

kakak : cik , baca perlahan sket..rmai org nk solat nih..
makcik : ni dah perlahan la nih...*smbil menyambung bacaan*

erkk ??
aku n adek tercengang..
dah perlahan?
aku rasa smpai luar surau boleh dgr bacaan merdu makcik tuh..
tu volume perlahan..
bayangkan kalau makcik tuh menjerit..
mahu satu giant tu boleh dgr suara die..
haha  >.<

makcik, makcik..
nak baca Quran mmg tak salah..
tapi tolonglah hormat sket org2 yg nk bersolat..
bila dah kosong surau tuh, nk baca kuat2 30 juzuk pun takpe makcik :)

maka, bersolatlah orang2 dalam surau tu seperti biasa..
termasuk aku T_T
cam bese, dalam kereta, ungkitlah balik situasi tadi..
harap2 tak kurang pahala puasa kitorg..huhu

itulah manusia..
bye !

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)