Monday, August 1, 2011

Patah bukan sebarang patah !

aiyook..
ape la merepek tajuk entry aku nih ?
patah ape yang bermakna sgt nih ?
patah hati ? patah tulang ?
muahaha.
mestilah bukan.
nehi hai !
ini patah laen beb.
patah bukan sebarang patah tau.
patah datang dari banjar :)
banjar tu ape ?
sila google ye :p

jeng3 !
ni lah makanan tradisi banjar yang aku nak perkenalkan pada korang.
PATAH nmenye :)
heeee...
unik kan ?
aku dengar2 ade jugak nme laen bg patah nih.
tp aku tak tahulah plak ape nme2 laen yg tersenarai.
yg penting, dari kecik aku dah knal makanan ni dgn name patah :)
patah pun patahlah.
asalkan, betul2 hao liao !
meh2 tgk gmbr sket >.<

ni tepungnye. diperbuat drpd tepung beras dan kapur . bukan kapur kasut
atau kapur barus ok. kapur makan lah :)

ni lawannye. kari udang dan kentang :)
ok. siap dimakan ! >.<
family belah mama aku mmg berketurunan banjar.
teringt masa dlu2, slalu makan patah ni beramai2 dgn family besar aku.
lagi2 time berbuka puasa.
mmg hidangan wajib setiap tahun.
sedap dowh !
sehingga menjilat betis :)
nk tahu resipi ?
ish.
senang sangat,
tp janganlah tanye aku eh..
sbb aku tak tahu..
ok..malu..
tutup muke jap >.<
haha.

bye !

2 comments:

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)