Monday, August 8, 2011

Masakan pindang sahur saya :)

muahaha.
tak penah2 aku post gmbr pasal masakan aku.
sbb aku tau mmg tak nampak menarik.
rasa pun kekadang je sedap.
kdg2 takde rasa :p
tapi atas permintaan ramai yg tak tahu pindang tu apa, ak upload jugaklah gmbr ni kt mukabuku.


ha..
ni lah ikan masak pindang..
simple gile..
sekejap je nak masak :)
kalau tak silap aku, area pantai timur panggil singgang..
tp laenla sket cara masaknya..
takdelah kuning harimau malaya cm aku masak nih..
terlebih kunyit..haha
sedap tak sedap, kne tgu mama komen ah masa sahur nnti :p
nampak tak cili hijau tuh?
tu resipi suka2 aku nk letak..
biar pedas..heee

cara masak senang je.
mudah kalau ikut resipi suka2 aku nih,
muahaha.
tumis bwang besar yang dah ditumbuk.
bila dah wangi,masuk kan air.
masukkan sekali asam keping.
kalau nk masam, letakla lebih sket :)
dah mendidih, letak serbuk kunyit sket n masukkan ikan..
bila mendidih lagi sekali n ikan dah masak, masukkan cili..
last, tutup api..
senang kn :)

eh,da nak bersahur nih.
selamat mencuba !
bye ! >.<

2 comments:

  1. Resultnya mama ckp sedap tak kak padi? ehee.. :)

    ReplyDelete
  2. mama akak x pnh ckp x sdap. kalau beliau ckp x sedap, nnti akak da xnk masak lagi..hehe..licin habis..hehe :)

    ReplyDelete

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)