Tuesday, August 2, 2011

Cinta Seteguh Kinabalu :)


hai sayang2 !
semenjak aku duduk rumah, aku lah penonton setia TV besar kt dalam rumah nih.
tak kire masa lah mmg ak mengadap je.
so, aku selalulah tonton cerita2 yang de kt tv tuh.
macam2lah.
melayu, indon, hindustan, tamil..
habis satu cerita, sambung plak cerita laen..
daripada aku tak reti layan, sampailah aku tangkap cintan dgn cerita2 tersebut.
hah.
yang aku takleh blah, aku tak pernah miss tgk satu cerita nih.
sejak tgk kali pertame, terus melekat beb.
kebetulan cerita tuh setiap hari isnin n selasa jam 12.30 tghari.
orang yg kne start kerja hari snin kompem menyampah bile hari isnin sampai.
laen plak dgn aku.
hari isnin lah hari yg aku tak sabar nk tgu semate2 nk tgk cerita nih.
muahahaha :p
sampai adek2 aku pun naek bosan dgn keletah aku.
plek ?
yup. aku sdar aku memang plek dari dlu.
kadang2 mnde yang orang tak tahu, aku boleh tahu.
mnde2 yang orang laen tak suke, aku boleh suke.
mnde2 yang orang laen tak buat, aku nak buat.
tapi itulah aku.
kepelikan tu yang memberi keunikan.
contohnya, aku like komen n status sendiri kt mukabuku.
haha.
tapi yg sebenarnye takde yg plek pun pasl cerita yang aku ngadap nih.
cume ia cerita dari Sabah :)
bukan cerita melayu biasa.
bahasa yang digunakan pun bahasa mereka.
naseb baek ade translation.
kalau tak, dah belajar bhsa Sabah aku skang. haha
jalan cerita yang menarik wlaupun agak simple.
apa yang ak tertarik sangat, pengarah cerita nih mungkin nak membuka mata orang Malaysia tentang kecantikan negeri di bawah bayu tuh.
banyak tempat2 menarik di Sabah yang ditonjolkan.
lagu2 dalam cerita ni pun sedap didengar :)
hero?
boleh tahan lah. muahaha :p
kalau korang nak dengar OST cerita nih, juz click here :)

tu je.
bye ! :)

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)