Friday, July 1, 2011

Nilai sekeping hati :)


asalamualaikum :)
aku harap sekarang aku dapat menaip dalam keadaan yang gembira.
siapa yang tak gembira.
dapat lepas rindu dengan seorang insan yang digelar MAMAT BUSUK.
setelah sekian lama tak bertentang mata.
dengar suara pun dah memadai.
entah kenapa.
hati tiba2 berasa seronok.
tapi bila dia tak contact, rasa nak marah.
rasa nak merajuk.
rasa nak menanges.
haish.
bukan bermaksud perlu berhubung 24 jam.
tidak.
lebih dari cukup jika dia bertanya khabar.
susah nak ditafsir keinginan hati ini.
apa yang aku tahu, aku nak dia sentiasa ada untuk aku.

tu lah hati seorang perempuan.
walau sekeras mana pun.
tapi sangat mudah tersentuh.
sangat mudah terluka.
dan sangat terasa dihargai jika ada yang mengambil berat dan rasa disayangi.
sebab tu, hati dan perasaan bukan suatu alat permainan.
yang boleh dipijak sesuka hati.
yang boleh dirobek, dicarik sewenang2nya.
ia sangat bernilai.
ia sangat berharga.
susah juga kalau manusia tiada hati dan perasaan kan.
bayangkan apa yang akan terjadi.
jadi, hargailah hati dan perasaan orang laen.
jangan terlalu pentingkan diri sendiri sampai sanggup mengabaikan perasaan orang laen.
mungkin kita tidak sedar.
apa yang kita anggap remeh, sebenarnya memberi makna yang besar kepada orang laen.


p/s : aku pun tak tahu apa yang aku melalut nih. terlampau excited agaknye. tapi tak nampak macam gembira kan ? haha ;p

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)