Wednesday, September 21, 2011

Jawapan dari segala kesedihan.


asalamualaikum. hai :) hari ni aku nak jadi lebih sopan. sbb aku memang tau yg ak ni sopan. so,aku cume nk jadi sopan lebih sket je. macam biasa, hari ni aku tak ke mana2. jadi penunggu setia bilik di kolej. ada kerja yang perlu di settle. lecturer dah memanggil aku esok. tapi....mood nak buat kerja tu takde lagi. dgn demam yang baru nak kebah. dgn perasaan yang ntah hape2 sekarang. oh, lemah sangat :( sejak kebelakangan ni, status di facebook aku pun semua sedih2. secara psikologinya, mmg orang ramai yg nmpak update ak tuh, mesti berpersepsi yang aku ni dalam masalah. ada yang jujur sangat terus bertanya kat aku. n ada yang lagi hebat, terus bagi kata-kata semangat tanpa tau pokok pangkal cerita. haha. logiklah plak kan orang tgh gembira2 g update status yg sedih2. spoil mood lah gitu. tapi inilah aku. apa yang aku fikir,apa yang aku rasa, aku tak mampu nak luah pada siapa2. cukuplah hnya diluahkan secara kasar di medium rerakan. kalaulah aku mampu untuk meluahkan apa yang aku rasa, pada semua orang aku nak cerita. biar lega derita dalam hati nih. tapi apakan daya. bukan orang laen boleh tolong. aku hanya berserah dan semua terletak pada aku jugak. nway, aku berterima kaseh pada rakan2 yang banyak bagi support dan sangat2 memahami aku. aku tak nafikan, kalau tanpa diorg, mungkin aku tak sekuat ini . dan mungkin aku akan makin kuat untuk hadapi situasi seterusnya. insyaAllah :)

aku tiada jawapan yang tepat kenapa aku sedih sampai macam ni. tapi ayat2 kat bawah nih, dah mewakili diri aku untuk memberi jawapan. walaupun tak jelas, tapi inilah apa yang aku rasa sekarang. dan harap korang dapat main point dari kata2 di bawah :)


Andainya lelaki tahu..
dalam hati seorang perempuan, ada naluri untuk disayangi..
ada rasa untuk diberi perhatian..
ada rasa untuk didengari keluh kesahnya..
ada waktu-waktu minta ditemani kesedihannya..

Andainya lelaki tahu..
rajuk seorang perempuan minta dipujuk..
marah seorang perempuan perlu didekati..
sedih seorang perempuan harus didengari..
gembira seorang perempuan ingin dikongsi..

Andainya lelaki tahu..
di sebalik seribu satu rasa itu, ada sekeping hati nan lembut..
bukan untuk dimanjai..
bukan jua untuk ditatang bagai minyak yang penuh..
hanya perlu sedikit perhatian agar rasa kasih itu terasa wujud walau di saat jauh..

Kerana andai lelaki tahu..
hati ini akan sentiasa bertanya pada diri seorang perempuan..
wujudkah cinta itu di hati lelaki ?
bila di saat jauh tanpa perkhabaran ?

sumber : youtube

p/s : aku rasa aku tak perlu jadi BODOH macam dulu :). maafkan saya awak, saya lakukan demi kebahagiaan awak jugak. dan saya harap saya akan buat keputusan yang TEPAT :(

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)