Tuesday, September 13, 2011

Gua pun nk update pasal raya jugak ! ;)

asalamualaikum !

hai sayang2. ce teka aku kat mana. haha. tak payahla, biar aku jawab sendiri. aku dah balik UPM. hebat tak aku ? korang mampu ? kalau mampu meh datang cni teman aku T_T. gua tgh homesick gegila nih. rasa macam nak larikan diri. mama nak balik !!!!!!!!!

*setengah jam kemudian*

ok.dah berhenti nanges. muahaha :p dgn cerianya sekarang, aku nk update entry tentang lebaran tahun nih. rasa macam simple sangat. kalau dlu pun rasa simple, tahun ni pun simple, tahun depan agak2 simple tak ? gua rasa sama je. malam raya macam biasa, balik rumah nenek kat melaka. raya pertama mmg wajib family aku raya dkt melaka. lepas solat raya, makan2, tdo2, tgk2 tv, petang baru gerak balik batu pahat plak, kampung belah mama. yang bestnye raya kat rumah nenek kali nih, dijamu sekali dgn pokok rambutan yang lebat berbuah kt belakang rumah tuh. bukanlah pokok tuh yang nak jamu kita, kita jamu pokok tu sendiri ah. *maksudnya kena kait buah tu sendirian berhad*.

ni kat rumah nenek.
baju gua mmg simple gila sbb malas nak fikir pasl baju2 berfesyen nih.
haha
rumah nenek mmg betul2 tepi jalan besar.
bila amek gambar, mmg terasa HOT gila.
papa dan mama :)
the Fadhilla's
family :)
ni antara alasan logik kenapa aku pendek.
muahaha *lempang diri sendiri*
dan ini bukti yang memang aku pendek.
petang raya, trus gerak balik batu pahat plak. memang dah beribu2 lemon *tipu je* sedara2 yang ada kat sana. so, makcik2 pun dah buat plan baek g braye rumah2 sedara yang terdekat 2 hari berturut2. lepas area kampung, pergi kluang, lepas tu simpang renggam, lepas tu rumah aku plak kat sydney jb :)

malam raya pertama kat rumah makngah.
*aku macam org jakun tak pernah jumpa batang buruk*
sebelum berangkat ke kluang.
kereta unser ni pun bagi jamuan gak masa odw g kluang.
bagi jamuan pada kancil kt blakang tuh.
sedap tak sik KANCIL ? *hamek ko*
kereta unser yang papa drive nih eksiden masa on da way gi kluang aritu. kancil hentam. so, bayangkan lah kalau si kecik lawan si besar siapa yang menang. haha. aku takde masa nih sbb ak gedik2 g naek kereta org laen. bosan naek kereta sendiri kot. lalala. tapi sumenye ok, berjalan lancar lepas tuh walaupun tak dapat ganti rugi yang sepatutnye.

kat rumah pak uda :)
ni hanya SEBAHAGIAN je dari kerabat2 kitorg. bukan SEPARUH
atau KESELURUHAN. 
selaen beraye, ade je aktiviti2 luar drpd raya yang kitorg buat. beselah, mmg wajib kalau dah kumpul rmai2 utk hangout sme2. lepas ni masing2 da bwk diri pergi belajar, kje, menganggur dan sebagainya. haha. sempatla jugak kitorg melalak berkarok, maen bowling n tgk Hantu Bonceng tgh2 malam.

sesampainya aku kt jb, time untuk beraya dgn kawan2 plak :) penat tu letak tepi2 sket lah. yang penting dapat
beraya macam dlu2. cume agak kekurangan korum tp de tambah korum baru ;)

syairah, awak ni canteklah :)
rumah mmber hanah *wawa, kiri hujung sekali*
raya2 dah dapat kawan baru tau :)
aku join g wedding dak sekolah SBPI si hanah .
tak sangka dapat jumpa culin *yg tgh2 tuh*.
kitorg satu SIGS dlu b4 masing2 pindah sekolah asmara asrama :)
wan, hanah, syud, syairah n aku.
bukan sng nk jumpe si syud yg bz memanjang nih.
last2 serbu je rumah die. haha :)
sebelum bergerak ke rumah aku plak :)

beraya ke rumah ros esoknye :)
lepas aku n hanah beraya rumah ros, malam tu plak aku bawak adek2 aku yang gedik2 tuh pergi serang rumah Aliff Ridzuan :) sape beliau ? rahsia. haha

aku tak paham kenapa die sorg je yg duk posing *muntah*
tadaa!! ni la alep :)
muahaha. cukuplah dlu ye cerita raya fasa 1 nih. eh, aku ada cakap ke pasal fasa2 tadi ? takpelah, maksudnye cerita raya kat johor lah. nanti aku update plak cerita raya kt luar johor k. gua dah penat. rasa nk golek2 plak. jumpe lagi.

p/s : lu org ingt gua x dapat kumpul duet raya ke ? muka tak malu macam gua nih, kalau org hulur gua amek je. muahaha :p

papai ! ;)

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)