Saturday, March 26, 2011

Master itu mencabar.

sejak dua menjak dan bermenjak2 nih, ak alert sangat yang ramai pelajar2 tahun akhir nk sambung master n dah pun apply nak sambung. niat yang sangat murni macam apa yang ak sedang lalui skang.struggle untuk habiskan master ak.dan ak harap sangat mereka da berfikir habis-habisan untuk laksanakan niat mereka tuh.bukan ape.master totally sangat2 tak sama dengan ape yg kita lalui masa degree.mungkin masa degree,kita masih boleh berfoya2,berjimba,bersuka ria dgn kawan2 n buat sambil lewa je.

yup,zaman degree adalah salah satu zaman proses pembelajaran untuk ke alam seterusnya pada ak.so, bila kita dah sambung master,sepatutnya kita dah boleh apply ape yg kite dah belajar mase degree untuk digunakan semasa belajar master.TETAPI, kalo kita masih di takuk lama,lupakanlah hasrat nk smbung master tuh.better g cari kerja,cari income yg stabil,pengalaman yg kukuh, n bila ade semangat yg berkobar untuk sambung master,itulah masa yang sangat sesuai sebenarnya.ak bukan nk down kan mereka,tapi ini pendapat n nasihat ak.secra jujur,ak sendiri tak tau ape yg ak nak sebenarnya.dan pnh smpai satu tahap,ak tak tahu knape ak smbung master.ak cuma sedar, yg ak belum bersedia untuk bekerja.tapi,kalo ak tak kerja,takkan ak nk melanguk je kt rumah.tanpa fikir panjang,ak apply master.n bile ak dah smpai tahap skg,ak menyesal.ak xleh go on dgn ape yg ak buat skang.jujur.tak tipu.apa boleh ak buat? mase tak boleh diundur.ak kena teruskan jugak.terpaksa.perlu ke ak postpone master ak ? membazir masa dan duet.dan ape yg ak harap skg, ak masih ade smngat dan kekuatan untuk habiskan master ak.ak taknak sia2 kan ape yang parents ak dah korbankan untuk ak.

kesimpulan di sini, untuk mereka2 yg dah apply master, semoga berjaya dengan apa yang korang akan tempuhi selepas ini.ubah attitude korg.siyesly,sangat mencabar.kerana kita dah pun melangkah ke alam yg lebih dewasa.dan apa yang lebih membanggakan,ilmu yg korg akan timba nanti semestinya akan disumbangkan untuk pembangunan negara.

Good Luck guys !

p/s : nasib baik ak masih ade kawan2 yang sambung master sama dengan ak.sekurang2nya ak tak kesunyian. tapi apepun, usaha tetap bergantung pada ak. masih mampukah ak mengharunginya ? tepuk dada tanya selera.

bye :)

 selamat berjaya :)

 saat2 gembira semasa konvokesyen tahun lepas.
harap kami berjaya bergelar graduan master selepas ini.
aminn.

No comments:

Post a Comment

hai sayang2.
ada apa2 nak komen ?
komen je :)